Reklama
 
Blog | Zdeněk Fekar

Být dobrý bulvár se musí umět!

O marné snaze Lidovek bojovat s bulvárem, bodík pro zpravodajskou Českou televizi a upoutávka na geniální reklamní kampaň současnosti.

Ještě není ani konec týdne a už mě média stihla třikrát zaujmout. Jednou nadzvihnout ze židle a dvakrát potěšit. Vezmeme to chronologicky, co vy na to?

Přátelé z facebooku vědí, že palec dolů si vysloužily Lidové noviny. V úterním vydání otiskly učebnicovou ukázka neschopnosti současných médií: na straně 24 se pod titulkem Nejkrásnější žena vesmíru 2010 dozvíte, že proběhla volba Miss Universe, že nás tam zastupovala Jitka Válková, že měla šaty od Jany Berg, že v porotě byla herečka Seymourová a krasobruslař Lysacek, že se vítězka soutěže bude muset věnovat charitě… ale kdo je Miss Universe, to se tam nedočtete.

Já bych jim to nezazlíval až tak moc, chápu, že těžko mohly v úterníku přinést informaci o krásce naší galaxie, když ji porota zvolila (z našeho pohledu) pozdě v noci. Jenže takhle se noviny nedají dělat, zvlášť když globálně vládne krize, permanentně se diskutuje o budoucnosti tištěných médií a navíc, když se lokálně prsím, že budu dělat ty nejlepší noviny na českém trhu.

Reklama

Tahle zpráva měla vyjet z rotaček buď o den později s jasnou informací, že letošní Miss Universe se stala 22letá Mexičanka Jimena Navarretová, nebo ji měl někdo lépe zpracovat – třeba ji postavit na kurzech sázkových kanceláří nebo třeba vybrat deset nejhezčích dívek podle názoru aktuální české Miss nebo šéfky soutěže královny krásy.

Mávněme nad tím rukou! Kdo je miss už víme i bez Lidovek.

Pochvalu si ale zaslouží Česká televize. Když pominu, že už delší dobu za vynikající živě vysílaný interaktivní diskusní pořad Hyde Park, tak za novinku, se kterou se vytasila tento týden. Už druhý den mi na počítači běží lišta s neustále aktualizovaným přehledem zpráv – podobně, jak jsme na ni zvyklí třeba právě z obrazovky.

Jistě, není to nic tak převratného, ale přesně takhle si představuju veřejnoprávní službu. I když pravda, za ty stamiliony, co na Kavčáky tečou, je to poněkud drahá sranda. Jenom se teď děsím, že nás brzy zaplaví dalšími lištami iDnes, aktuálně, tn.cz a možná i Jiří Paroubek.

Bonbónek na konec! Absolutně nejlepší reklamní kampaní, která nyní běží v televizi, jsou spoty Život je hledání od Googlu. Neříkejte, že neznáte Lásku z Paříže? Tak má vypadat správná reklama! Je vtipná, nikomu nic nevnucuje, ale rozhodně zabere.

Tím spíš, když ji doprovází možnost vytvořit si na youtube.com svůj vlastní spot. Můžete ho mít vy… vy… i vy! Já už vlastní mám, tak chcete-li pusťte si jej na dobrou noc či dobré ráno, ať už se právě chystáte jít spát, nebo budete za chvíli snídat.

Co vy na to? Natočíte si také svoji vlastní reklamu?