Reklama
 
Blog | Zdeněk Fekar

Aktuálně: Centrum včera ve 23:40 zkrachovalo

Krach vyhledávače Centrum.cz je učebnicovou ukázkou, jak špatná komunikace dokáže firmě zakroutit krkem. Aktuálně. Pod podnosem kuchaře se tentokrát skrývá moc smradlavá bóbika. Raději jsem změnil restauraci. A co vy?

Jasně, že nešlo o finanční bankrot. Jen jsem včera dvacet minut před půlnocí uskutečnil dlouho plánované a definitivně jsem vyměnil dosavadní mail na Centru za konkurenční americkou doménu.

Dlouho jsem k tomu neměl odvahu. Znáte to: tolik lidí už je zvyklých na vaši původní adresu, znají ji ve vaší bance, ve škole, v knihovně, v oblíbených obchodech. A toho papírování (byť elektronického), které by vás čekalo, kdybyste změnili e-mail. A tak změnu odkládáte a odkládáte… až se váš starý dobrý freemail na tři dny odmlčí a najednou jste bez spojení.

Navíc firma mlží, tvrdí, že se nic neděje, že už to půjde, že vlastně jenom něco nefunguje… Známe to. Jenom samé plané výmluvy namísto férové komunikace. Proč nepřiznat: ano, máme problém, nevíme, co s tím, omlouváme se, prosíme o pochopení. Jasně, poškodilo by to image – a tak raději poškodíme image mlčením a mlžením.

Můj názor je, že zákazník většinou upřímnou omluvu pochopí. Laxní a formální přístup ho ale často víc než naštve. Jednoduše odejde. Jako já. Vždyť vyměnit mailovou adresu je vlastně tak snadné, a poslat informaci přátelům, kolegům a obchodním partnerům z nové adresy stejně tak. A je to!

Docela by mne zajímalo, kolik bývalých uživatelů Centra za poslední tři dny změnilo mailovou adresu 🙂

Aktuálně: ode zdi ke dnu

Samozřejmě, že jeden výpadek by mne asi k výměně mailu nedohnal. Jenže pomyslný pohár trpělivosti přetekl.

Vzpomněl jsem si z minulosti na pár případů, kdy jsem se snažil s experty Centra dopátrat, proč nefunguje to či ono, a jednou se jim můj problém podařilo vyřešit opravdu excelentně. Párkrát jsme si mailovali a mailovali, a když se to pánům přestalo líbit, aniž by byl problém odhalen a vyřešen, komunikaci utnuli.

Také jsem si vybavil novinky, se kterými před pár dny přišel centrácký deník Aktuálně.cz: zavedl plkající blogy hvězdných jmen, změnil podobu, která se ovšem 75 % uživatelů vůbec nelíbí a z nabídky rubrik totálně vyřadil celkem kvalitní kulturu, kterou nahradil plytkým bulvárem, jak si zde všiml Jiří David v poznámce "Nová" strategie Aktuálně.cz.

Tabula rasa

Skoro mi přijde úsměvné, že se všechny tyhle změny sešly tak nějak najednou, když Centrum získalo nového ředitele. Právě před týdnem prohlásil: "začínám s čistým stolem". Doslova!

 

Reklama