Reklama
 
Blog | Zdeněk Fekar

O víkendu Českou TV nahradila Jednička a Dvojka

Už před rokem se objevila zpráva, že stará dobrá Česká televize skončí. S novým školním rokem se rozhodla převléct do nového kabátu. Líbí? Nelíbí? To se teprve uvidí. Ale jako u všech změn i tady platí: zvykneme si.

Přiznávám, že i když jsem byl loni v září proti chystané změně tradičního obrazovkového loga za nicneříkající modernu, moje první dojmy jsou zatím spíše kladné. Nejspíš proto, že změna vtrhla na obrazovky přede dvěma dny a já za tu dobu televizi moc nesledoval.

Nicméně se zdá, že nová grafika je sympatická, jednoduchá, elegantní. Na první pohled čitelná a nerušivá. Obávám se, že po delší době začne nudit nenápaditostí a unavovat nesrozumitelností.

Příznačné pro veřejnoprávní televizi je, že si netroufla dovést změny do konce. Staré korporátní logo s obrazovkou tedy zatím zůstává symbolem instituce, jednotlivé stanice dostávají novou jednotnou grafiku: různobarevné čtverečky s číslicemi programů. Každý program dostal navíc vlastní slogan.

Zatímco na novou grafiku stanic si bez problémů zvyknu, ostatně tak jako jiné televize i Česká ji jistě bude průběžně měnit, nesedí mi odstranění jednoznačné identifikace vysílatele náhradou za nicneříkající chladnou číslici. Nutno přiznat, že podobně nenápaditě stanice označují i jinde ve světě: programy jsou prostě jednička, dvojka, čtyřiadvacítka… Ale budiž: nesystémové se mi ale zdá občasné "přepisování" číslic programu starým korporátním logem-obrazovkou a nepříliš podařené je také umístění symbolu stanice přiliš směrem do středu obrazu.

Ovšem televizi netvoří jenom logo v rohu obrazovky, ale celková grafika. U známé značky už snad ani není třeba doslova připomínat, jak se stanice jmenuje: čerstvě to ve stejném okamžiku předvádí Nova, v rohu jejíž obrazovky už nenajdete celé logo televize, ale jenom spirálku představující písmeno "o". Podzim na Nově přinesl ještě jednu změnu: nově jsou na Nově tvářemi stanice nejenom hvězdy televize, ale i vybraní diváci. Dlužno dodat, že nejspíš pečlivě vybraní, ale i tak to působí rafinovaně. Slavnostní červená je skutečně vydařená!

Kdesi jsem se dočetl, že i nejmenší z televizí chystá brzkou obměnu ošacení. Tak snad se můžeme těšit, že i Prima bude prima, pokud si její grafici dají s redesignem trochu víc práce.

Nejsem televizní maniak a tak je mi vcelku jedno, že naše Česká televize zahodila na smetiště svoji nádhernou značku. Čert to vem. I když rozumné firmy se své tváře tak snadno a bezdůvodně nezbavují: příkladem budiž obecně známé logo nejslavnější limonády všech dob, tedy Coca-Coly.

Co na novou tvář České televize říkáte vy, diváci?

Reklama