Reklama
 
Blog | Zdeněk Fekar

Impuls vyvolených prasat

Co mají společného prase, kráva, opice a kobyla s jiným čunětem, husou, myší a tygrem? Impuls. Řeč je o dvou reklamních kampaních podobajících se sobě jako vejce vejci. Jejich pravou tvář ovšem poznáte až ve...

Ve Vile, zní nejčerstvější odpověď. Zvířecí reklamní kampaň nasadila nedávno televize Prima v souvislosti se startem třetí řady reality show VyVolení. Jejich vysílání začíná už 27. srpna.

V poměrně vtipném spotu vystupují zvířátka. Prase, husa, tygr, myš a chameleon. Pochybuji, že jste je na televizní obrazovce ještě neviděli, ale pokud opravdu ne, můžete si je pustit na YouTube.



Kampaň dala dohromady agentura McCann Erickson. Zvířecí hlavy zvítězily prý ze tří variant, které reklamka předložila televizi. Podle account directora Tomáše Honse je aplikace lidských charakter do zvířecích postav dobrým nápadem, který funguje. S tím lze jistě souhlasit.

Návrh McCannů zvítězil prý díky originální kreativitě, kasá se Hons v rozhovoru pro oborový týdeník Strategie. S tím už tak souhlasit nelze. Buď v reklamce někdo kopíroval cizí nápady, nebo firma nemá přehled o tom, co se na českém mediálním trhu děje.

Impuls jako impuls

Na chlup stejný koncept měl před čtyřmi lety postavit na nohy nakonec zkrachovalý Deník Impuls. Původně "seriózní" bulvár právě v červenci 2003 ohlásil poměrně chytrý přechod na politický bulvár. Terči na mušce impulsivních novinářů měli být politici – a v poměrně masivní reklamní kampani slibující "denně jedno velké zvíře" vystupovali rovněž reprezentanti zvířecí říše: opice, kráva, vepř a kůň.

Noviny tehdy snižovaly tištěný náklad na 135 tisíc výtisků a zvyšovaly cenu z jedné na čtyři koruny, potřebovaly tedy silný impuls, který by na Impuls upoutal pozornost čtenářů. Kampaň nepomohla, dřív než mohla zabrat, rozhodl se vydavatel pro další obrat směrem k pornografii. Ale to už je jiná kapitola.

Vyvolení si tedy jenom mohou přát, aby pro ně zvířecí impuls neznamenal podobně strmou cestu dolů. O originální myšlence ale rozhodně nemůže být řeč.

Reklama