"Osobní svoboda nese se sebou určité zodpovědnosti, na které běžní lidi ještě nejsou připravení," reaguje soukromý fízl na otázku, co si myslí o respektování osobní svobody sousedů. "Lidi jsou fakt docela naivní a vůbec netuší, k čemu taková věc může být," dodává a předvádí svoji profesionální špionážní výbavu.
Ještě než se začnete rozčilovat a případně podávat trestní oznámení na pojišťovnu, která tohle všechno platí, zadržte! Jde o nejnovější virální kampaň, která vám má prodat pojištění domácnosti. Pokud Direct neznáte, je to nejmladší pojistný ústav působící v Česku – a jeho specifikou je, že je to ryze online fungující jakási ePojišťovna.
Mně se nejvíc líbí Farma, i když kampaň včera ke mně pronikla prostřednictvím odkazu na facebooku upozorňujícího na verzi Kamna.
Poctivě jsem video sledoval téměř celé čtyři minuty. Odolal jsem přetočit si ho na konec, abych zjistil, jestli jde jen o nějakou kravinu, nebo skutečně o virální reklamu, jak původně sliboval link na faceboku. Až když jsem se dočkal závěrečného titulku odkazujícího na tvujsoused.cz, bylo jasné, že jde opravdu o reklamu.
Pochopitelně že jsem si hned vyťukal tuhle doménu… a zjistil, že jde o reklamu na pojistku. Dobré, zasmál jsem se tomu včera, tohle musím určitě zaznamenat.
Virální reklamy poslední měsíc sleduji víc než obvykle. Ostatně podle bakalářské práce Jiřího Slavíka z Univerzity Tomáše Bati s ní dnes má zkušenost už pětadvacet procent dotazovaných firem z řad malých a středních zadavatelů, tedy zhruba stejně tolik, jako jich využívá reklamu v kinech. Asi nemusím dodávat, že rozdíl v nákladech je nebetyčný.
Zajímalo by mne ale, jak je taková reklama účinná. Jistě, pobaví a přinejmenším přispěje k tomu, že se zase více lidí dozví, že nějaká taková pojišťovna existuje.
Napadají mne ale hned dvě otázky. Pochopitelně jedna z nich je, jestli se nad takovou reklamou jenom nezasmějete, ale také si pojistku u Directu sjednáte? Druhý otazník visí nad image, kterou taková prezentace může vyvolat: je taková firma dostatečně seriózní na to, aby pojistila moji domácnost?
Každopádně ale videa oceňuji za nápaditost a kdyby byly nějaké internetové oskary, hlasoval bych pro jejich udělení Directu. Letos jsem zatím nic lepšího neviděl. I když možná je to proto, že v Česku je zatím virální reklama v plenkách?