Reklama
 
Blog | Zdeněk Fekar

Jak šlape exVečerka a Lidovky v nemocnici

Není to úplně správný titulek. Dneska tak trochu extravagantně experimentuju.

Exvečerka totiž není žádná paní nebo pán s příjmením Večerka, ani
bývalý non-stop potravinářský obchůdek. Měla by to být bývalá Večerní
Praha, ale ani to není tak úplně přesné. Exvečerka je totiž dneska
deník Šíp a já mám teď na mysli skoro docela nový Deník.

Na hodnocení je příliš brzy. Marketingově je docela jistě
dobře, že regionální noviny ze stáje Deníků Bohemia/Moravia začly
používat jednotný název, a tak v Praze najdete Pražský deník, v Brně
Brněnský deník a v Písku Písecký deník. Prostě DENÍK. Pokud jste ty
noviny ale znali předtím a znáte je i teď, něco je na nich docela sexy.
A pokud nezemřou (dobrá předsevzetí), dost možná budou sexy ještě více
a pro více čtenářů.

Ne tedy, že by to byly nějak extra noviny. To zas rozhodně ne.
Ještě jim spousta věcí chybí. Jsou ale sympaticky střídmé a snaží se
být v něčem jiné, než jiné noviny. Tak třeba konkrétně se mi líbí
sloupek, který v každém čísle vysvětluje nějaký aktuální pojem.

Reklama

Radost mi udělaly ale i Lidové noviny, které mám předplacené. V
pátek tam začala vycházet Jazyková nemocnice, rubrika osvětlující
zákulisí jazykové praxe novin.

První sloupek byl docela svěží a vtipný a přečetl jsem jej na
ex. Tedy jak jsem se správně dozvěděl: ex. Proto jsem si dnes dovolil
zaexperimentovat, abych vám svoji exkluzivní zkušenost exemplárně
zprostředkoval. Třeba si extra v pátek Lidovky taky koupíte, pokud máte
rádi rubriky a la jazykový koutek.

Já tedy ano. Protože noviny jsou živý organismus a je fajn
vidět, jak přemýšlejí. Navíc je fajn dozvídat se něco nového o tom, jak
se dá jazyk používat a jak se s ním naopak pracovat nemá. Mnoho lidí to
potřebuje jako sůl.

(Tento text byl napsán pro internetový magazín Tramvaj Načerno .)